Shopping en de Opening ceremony - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Carlijn Brands - WaarBenJij.nu Shopping en de Opening ceremony - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Carlijn Brands - WaarBenJij.nu

Shopping en de Opening ceremony

Door: Carlijn

Blijf op de hoogte en volg Carlijn

07 Oktober 2018 | Argentinië, Buenos Aires

05-10-2018

Vrijdag was 'sightseeing dag'. Met een groep van 12 juryleden besloten we de 'hop-on hop-off' bus te nemen. Na de avonturen van de eerste sightseeing dag wezen ze mij aan als de tour guide, of hoe Donatelle me noemde 'de boss'. Ik was dan stiekem ook wel opgelucht dat ik de groep in één keer naar de ticketoffice van de bus kon leiden. We kochten een 24 uur ticket en stapte op. Op advies van Donatella stapte we uit in La Boca. We liepen rond op de markt in de kleurrijke straten met kleurrijke huizen en deden wat souvenir shopping. Onze volgende stop werd Floralis generica, een bloem gemaakt van metaal en we bezochten vervolgens de Recoleta cemetry, een enorme begraafplaats voor belangrijke en rijke mensen. Tegen zessen kwamen we terug bij het hotel en ging en we opnieuw steak eten in de Argentijnse grill. Ik zou bijna vergeten waarom ik hier ook al weer was ;-). Maar toch ook wel heel erg veel zin in wat meer turnen!

06-10-2018

Zaterdag, de dag van de opening werd het 'shopdag'. Opnieuw met een groot gezelschap en weer werd er van mijn verwacht dat ik iedereen wel even naar de shopping mals zou leiden.. Na 10 maanden in de Kalahari geleefd te hebben zonder shop-mogelijkheden had ik enorm zin in te shoppen. De hoeveelheid winkels waren echter te overweldigend waardoor ik uiteindelijk niets kocht. Met een grote koffie trof ik vervolgens weer iedereen op het terrasje in de zon.

Die avond was de Opening Ceremony. Een aantal juryleden waren bang voor de drukte, de kou of het hebben van staanplaatsen en zij besloten daarom op het dak van het hotel te kijken. Ik wilde het dolgraag van dichtbij meemaken en we hadden notabene tickets!. Gelukkig vond ik één lotgenoot, het Maleisisch jurylid, en samen liepen we om 5 uur richting de ingang. We hadden geluk! De tickets voor de officials waren anders dan voor het publiek en we konden gelijk doorlopen en eindigde precies vooraan in het midden voor de Obelisco (de enorme witte toren) met het podium. Al zittend op de grond wachtte we de start van de opening af. Om 8 uur begon de het monument eindelijk op te lichten en begon het aftellen wat hierop geprojecteerd werd. Het werd een enorm licht spektakel: Er was vuurwerk, laser stralen, de olympische ringen, de vlag, de oath en natuurlijk de vlam. Wat we zagen valt niet te beschrijven en daarvoor verwijs ik naar de beelden. https://www.olympicchannel.com/en/stories/news/detail/buenos-aires-2018-spectacular-opening-ceremony-obelisk/
Het aller mooiste vond ik de sporten die op de zijkant én voorkant van de Oblisco werden uitgevoerd. Later zag ik de foto’s die van bovenaf genomen waren. De enorme menigte! Wat hadden wij een enorme mazzel met onze plaatsen! En wat ben ik blij dat ik toch gegaan was!

Bij terugkomst meldde het bord bij de ingang van het hotel: WAG judges 10:25 uur de bus, 2.5 uur vóór het begin van de meeting. Daar gaan we dan! Nog behoorlijk op tijd kroop ik mijn bed in en probeerde ik na te genieten van wat ik zojuist gezien had en niet al te veel te denken aan de spannende dag van morgen: Vloer E4. Ik had al zoveel ‘fun’ mogen hebben, het werd tijd dat ik eens aan het werk ging. Ondanks de zenuwen die het met zich meebrengt heb ik (uiteraard) ook wel heel veel zin in het jureren! Mooi turnen van zo dichtbij! Wonder boven wonder (voor diegene die mij goed kennen ;-) ) ben ik snel in slaap gevallen!

  • 08 Oktober 2018 - 06:46

    Aukje De Jong:

    Hallo Carlijn,

    Heel leuk om al je avonturen op deze manier mee te beleven. En je hebt al veel meegemaakt!
    De foto´s bij het verhaal van 5 oktober kon ik niet openen, maar misschien ligt dat bij mij.
    De vloer uitslag heb ik al gezien, ik hoop dat het naar wens verliep.
    Veel plezier en succes de komende dagen!. Geniet ze!
    groetjes, Aukje

  • 08 Oktober 2018 - 10:09

    Carlijn Brands:

    Hey Aukje. Dankjewel! Ik zag dat de foto's inderdaad wat problemen gaven. Ik heb nu een album op FB geplaats! dat werkt beter! Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carlijn

Actief sinds 23 Juli 2011
Verslag gelezen: 296
Totaal aantal bezoekers 29641

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2018 - 16 Oktober 2018

Youth Olympic Games (YOG) in Buenos Aires

21 November 2017 - 07 Juni 2018

Research assistant Molerat project in Zuid Afrika

01 April 2016 - 29 April 2016

Costa Rica - Nicaragua - Panama

03 Augustus 2011 - 30 November 2011

Lajuma, bushbaby onderzoek

02 Juli 2017 - 30 November -0001

Zuid-Amerika

Landen bezocht: