De reis naar Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Carlijn Brands - WaarBenJij.nu De reis naar Buenos Aires - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Carlijn Brands - WaarBenJij.nu

De reis naar Buenos Aires

Door: Carlijn

Blijf op de hoogte en volg Carlijn

02 Oktober 2018 | Argentinië, Buenos Aires

01-10-2018

Wat vooraf ging.
Op 10 April, zat ik achter mijn managers PC in het MolRatten lab in de Kalahari woestijn in Zuid Afrika. Mijn managers positie had me kort daarvoor vrij internet toegestaan en mijn oog viel op een binnen gekomen appje van Jitske, een van de Nederlandse juryleden en werkende bij de KNGU.
"Hoi Carlijn, je bent door FIG uitgenodigd om als E-jurylid naar de YOG in Argentinië te gaan. Ik heb je ook een mail met de info gestuurd....".
Ik ben geloof ik in de lucht gesprongen en kon mijn enthousiasme niet onderdrukken. Ik had dit totaal niet zien aankomen. Mijn vrijwilligers/collega's keken me aan. Hoe kon ik uitleggen aan "niet sportfanaten" wat dit betekende? Ongeduldig probeerde ik mijn mail te openen om de bevestiging te zoeken die ik nodig had, maar het Kakahari internet was weer op z'n sloomst zoals altijd. Ik zou binnen een week moeten beslissen, maar ik hoefde er helemaal niet over na te denken! Ik had echter net een week ervoor toegezegd tot half Oktober mijn managers werk voort te zetten, maar deze uitnodiging zou hoe dan ook voorrang krijgen. Hier ging ik sowieso naar toe!! Gelukkig kreeg ik hier alle begrip voor. Die avond ontving ik zelfs een applaus bij het diner toen ik als laatste aan tafel aansloot. Mijn nickname op ons "eet check bord" werd veranderd in "the judge" :-).

6 maanden wist ik het dus al. 19 juryleden van over de hele wereld <35 jaar op basis van examenresultaten van 2 jaar geleden waren uitgenodigd. Het ontvangen van mijn e-ticket en vervolgens de accreditatie maakte het echt! De overgang voor mij is echter extreem. In een week tijd reis ik van de zeer geïsoleerde en rustige Kalahari Woestijn, via 5 dagen Nederland naar een groot sportevenement in de hoofdstad van Argentinië: Buenos Aires. Op het vliegveld tref ik heel teamNL aan die blijkbaar in het zelfde vliegtuig zitten. Ook ik had een blauw met oranje rugzak gekregen van het NOC NSF met "teamNL". Terwijl ik in de normale douane rij aansluit word ik door het personeel uit de rij gehaald. Door mijn NL tas hoefde ik niet in de rij maar mocht ik via een aparte douane van het team. Ze probeerde ook bij mij te raden welke sport ik deed. Hun gok was ballet??. Afgezien het feit dat ballet natuurlijk geen olympische sport is en ik er niet bepaald uitzie als een ballet danser, beschouw ik het toch maar als compliment ;-). Wel even gezegd dat ik jurylid was van het turnen.
Langzaam stroomde het vliegtuig compleet vol met naast teamNL onder andere het Zwitserse en IJslandse team.
Mijn YOG avontuur is begonnen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carlijn

Actief sinds 23 Juli 2011
Verslag gelezen: 426
Totaal aantal bezoekers 29525

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2018 - 16 Oktober 2018

Youth Olympic Games (YOG) in Buenos Aires

21 November 2017 - 07 Juni 2018

Research assistant Molerat project in Zuid Afrika

01 April 2016 - 29 April 2016

Costa Rica - Nicaragua - Panama

03 Augustus 2011 - 30 November 2011

Lajuma, bushbaby onderzoek

02 Juli 2017 - 30 November -0001

Zuid-Amerika

Landen bezocht: