Miami - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Carlijn Brands - WaarBenJij.nu Miami - Reisverslag uit Miami, Verenigde Staten van Carlijn Brands - WaarBenJij.nu

Miami

Door: Carlijn

Blijf op de hoogte en volg Carlijn

06 Juli 2017 | Verenigde Staten, Miami

4 maanden nadat ik voor mij zelf de knoop doorhakte, 3 maanden nadat ik mijn leidinggevende over mijn vertrek berichtte en 1 week na mijn laatste werkdag bevind ik me in het vliegtuig naar Miami. Ook al speelde het idee om te gaan reizen al jaren door mijn hoofd, ik betwijfelde of ik echt ooit de beslissing kon en durfde te nemen, en wanneer was dan het juiste moment? Het moment was gekomen, ik had de beslissing durven maken en het voelde goed!

Zuid-Amerika stond al lang op mijn verlanglijstje en nadat ik vorig jaar door Nicaragua, Costa Rica en Panama gereisd had, was het voor mij vrij snel duidelijk dat ik wilde doorgaan waar ik was gebleven en dat betekende dus Colombia.

Maar eerst Miami! Niet per definitie een bestemming waar ik altijd van droomde, aangezien ik niet echt ben van de glitter, de glamour, de party’s en de volle stranden. Echter gaan vluchten naar het noorden van Colombia vaak via Miami en als ik er dan toch ben dan ben ik wel te nieuwsgierig om er niet even een aantal dagen te blijven hangen. Bovendien breekt het de reis een beetje en hoef ik niet meteen met een jetlag hoofd in het Spaans te vallen… want tja dat zal sowieso nog wel een dingetje.

Doodmoe kwam ik die eerste avond aan in mijn hostel SoBe & Bar in Miami South Beach. Ik was de laatste van mijn kamer die incheckte en moest me een weg banen tussen de rolkoffers en chique schoenen waarmee de grond bezaaid was. Terwijl ik me bovenin mijn stapelbed nestelde begonnen mijn Braziliaanse kamergenoten uren te besteden aan het stijlen van hun geblondeerde haar, het veilen van hun nagels en bovendien het klagen over de pijn aan hun voeten vanwege de schoenen met de hoge hakken (later hoorde ik dat deze verplicht waren geweest om bepaalde clubs te bezoeken). Aangezien ik niet eens mijn mascara had ingepakt, laat staan schoenen met hakken, kwam ik al snel tot de conclusie dat ik niet echt thuis hoorde in dat gezelschap. Ik heb verder dan eigenlijk ook geen woord met deze meiden gewisseld. Mijn eerste gesprek begon ik bij toeval met een oudere Colombiaanse man. Uiteraard vertelde ik dat ik mijn reis over een paar dagen zou vervolgen naar Colombia en dat ik me daar erg op verheugde. We praatte wat over Colombia en de veiligheid van zijn land. Hij kende het verhaal van Bolt en zijn cameraman, maar volgens hem was het hoe dan ook veiliger dan ooit om Colombia te bezoeken (dus met name ter geruststelling aan de thuisblijvers

  • 07 Juli 2017 - 16:44

    Tamara:

    Carlijn, wat fijn om te lezen dat je achter je beslissing staat! Heel veel plezier met je reis! Leuk om je zo een beetje te kunnen volgen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Miami

Carlijn

Actief sinds 23 Juli 2011
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 29549

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2018 - 16 Oktober 2018

Youth Olympic Games (YOG) in Buenos Aires

21 November 2017 - 07 Juni 2018

Research assistant Molerat project in Zuid Afrika

01 April 2016 - 29 April 2016

Costa Rica - Nicaragua - Panama

03 Augustus 2011 - 30 November 2011

Lajuma, bushbaby onderzoek

02 Juli 2017 - 30 November -0001

Zuid-Amerika

Landen bezocht: