Tango dansen en andere sporten van het YOG - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Carlijn Brands - WaarBenJij.nu Tango dansen en andere sporten van het YOG - Reisverslag uit Buenos Aires, Argentinië van Carlijn Brands - WaarBenJij.nu

Tango dansen en andere sporten van het YOG

Door: Carlijn

Blijf op de hoogte en volg Carlijn

11 Oktober 2018 | Argentinië, Buenos Aires

10-10-2018

Donderdag, ‘balkdag’ was ik weer vrij. Echter moesten we sowieso allemaal naar de vergadering omdat de loting van de finale zou plaatsvinden. Mijn vlag kwam opnieuw uit de zak voor brug en vloer. Eigenlijk vond ik dat wel fijn! Vloer en brug zijn mijn favoriete toestellen en nu zat ik er zo lekker in, dat me dat genoeg vertrouwen gaf voor de finale. Balk kon ik nu lekker ontspannen kijken zonder al te actief mee te hoeven jureren vanaf de tribune. Ik heb daarom 1 rondje balk gefilmd en een ‘live opname’ op FB geplaatst.
Na de wedstrijd moesten we ons haasten. Met de complete groep hadden we namelijk een Tango les, diner en show gereserveerd in de stad en we moesten nog eerst naar ons hotel. Dat de bussen lang konden duren wisten we inmiddels en daarom nemen we vóór wedstrijden genoeg reserve, maar dat we precies op deze dag met bus pech op de terugweg op de snelweg stil kwamen te staan was natuurlijk een erg slechte timing. Gelukkig hadden we Patricia (iemand van de organisatie die steeds met ons als groep juryleden meereist als we ergens heen moeten en ons de weg wijst, helpt etc). Ze vertelde de buschauffeur dat we naar een belangrijke vergadering moesten en dat we snel een vervangende bus moesten hebben. Anders weet je het maar nooit, in Zuid-Amerika duurt alles altijd net ietsjes langer! :-). De volgende bus van de lijn stopte 30 minuten later en we propte ons allen in de bus. Eenmaal in het hotel wisselde we binnen 10 minuten ons uniform voor onze - meer óf minder geschikte - ‘Tango kleren’ en vertrouwde iedereen er weer op dat ik wel de weg wist. We waren net binnen toen de eerste tango stappen gezet moesten worden en in 20 minuten tijd leerde we allemaal een klein dansje. Gelukkig liet het diner niet al te lang op zich wachten, want uiteraard hadden we alweer knorrende magen en was voor de meeste het laatste (fatsoenlijke) eten het ontbijt geweest. We kwamen te zitten aan een enorme lange tafel in zo’n ‘theater zaal’. Precies zoals ik het me zou hebben voorgesteld met bordeaux rode tapijten en gordijnen en balkons aan de zijkanten met gouden randen. We kregen de 3 gangen vrij snel geserveerd toen om 10 uur het licht uitging en de Tango show begon. Ik moet toegeven dat het spectaculairder was dan ik had verwacht. Er waren veel verschillende dansers, live muziek en zang. Tegen middernacht kwamen we moe terug in ons hotel, maar dat was geen probleem, want de volgende dag weren we vrij!

11-10-2018

De volgende dag besloot ik dat het tijd was eens wat andere sporten te gaan bezoeken. Geen van de andere juryleden had hier interesse in, dus ik ging alleen. De verschillende sporten van de YOG zijn verdeeld over verschillende parken die weer verspreid zijn door de stad. Zo is turnen in het Youth Olympic Park, maar je hebt ook Urban Park, Green park, Tecnopolis en Sermiento, allen met meerdere verschillende sporten en daarnaast heb je nog een paar parken met een enkele sport zoals: Hurlingham club voor golf en Hipico Argentino voor paardrijden en nog een paar. De buslijnen van de YOG passeren de verschillende parken en ik stapte uit in het Tecnopolis park. Ik dacht dat daar Beachhandbal was en ik had gelezen dat Nederland daar zou moeten spelen. Echter bleek deze sport plaats te vinden in Sermiento aan de andere kant van de snelweg. Ik liep door Tecnopolis park, wat aanzienlijk minder druk lijkt te zijn dan het Youth Olympic Park. Echter is er in het Tecnopolis park wel enorm veel te doen: Zo was er een onderwater museum opgezet en waren er ook andere in- en outdoor activiteiten voor volwassenen en kinderen. Ik liep te voet naar het Sermiento park en kwam net optijd bij het beachhandbal aan om de shoot-outs van Nederland. Ze wonnen, maar omdat ik verder geen idee had vroeg ik een van de Nederlandse supporters hoe ver ze nu eigenlijk waren. Het antwoord was sowieso door naar de halve finale, maar ze moesten nog wel 2 voorrondes spelen. Voor de volgende wedstrijd moest ik echter te lang wachten en ik reisde door naar het Green park. Dit park dankt zijn naam denk ik aan de enorm grote en vele bomen. Het is een enorm park waar ook bijv. de triatlón wordt gedaan. Ik kwam alleen net te laat voor de meeste wedstrijden en liep via de Japanse tuinen terug naar een bus stop van de YOG. Genoeg rond gezwerf voor die dag! Met een groep juryleden gingen we die avond wéér uit eten en verder pakte iedereen een beetje z’n rust voor de spannende finale van de volgende dag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carlijn

Actief sinds 23 Juli 2011
Verslag gelezen: 291
Totaal aantal bezoekers 29523

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2018 - 16 Oktober 2018

Youth Olympic Games (YOG) in Buenos Aires

21 November 2017 - 07 Juni 2018

Research assistant Molerat project in Zuid Afrika

01 April 2016 - 29 April 2016

Costa Rica - Nicaragua - Panama

03 Augustus 2011 - 30 November 2011

Lajuma, bushbaby onderzoek

02 Juli 2017 - 30 November -0001

Zuid-Amerika

Landen bezocht: