Op de helft! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Carlijn Brands - WaarBenJij.nu Op de helft! - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Carlijn Brands - WaarBenJij.nu

Op de helft!

Door: CarlijnBrands

Blijf op de hoogte en volg Carlijn

25 September 2011 | Zuid-Afrika, Pretoria

Van de week mailde mamma dat ik precies 7 weken in Lajuma zit en dat het nog 7 weken duurt voordat zij komen. Dat moet goed komen!
Maandag was weer een leuke townday! Heb alleen een beetje veel gegeten, maar dat is ook de enige dag dat je dingen als fatsoenlijke koffie, cake en milkshakes kan krijgen.
Dinsdag was ik uitgenodigd om bij het welkomsdiner van de earthwatchgroup aanwezig te zijn, omdat ik ook een presentatie aan deze groep ga geven. De earthwatchgroep is een groep vrijwilligers/toeristen die twee weken in Lajuma zijn en ‘meewerken’ als vrijwilligerzijnde, maar ook vele activiteiten doen. De laatste keer dat hier zo’n groep was waren het heel veel jonge mensen, maar dit keer zijn er vooral oudere mensen. Bijna allemaal uit Engeland. Het eten was heerlijk! We aten lamsvlees en verschillende soorten aardappelen en heerlijke groentes. Als toetje lekker ijs met vruchten en dat had ik natuurlijk ook in geen weken gehad.
Ik heb weer eens de leopardtrail gedaan, samen met Laura deze keer en vanaf de andere kant. Dat was een stuk moeilijker met alle rotsklimstukken, maar het was een prachtige wandeling.

Halverwege de week kreeg ik ook ineens opruim zin. De barn is zo’n zooi en we hebben de tafels nodig om aan te werken, dus ik besloot alles een beetje te organiseren. Het werd een leuke bezigheid, want ik vond vanalles; 2 oude laptops, een hele landing batterijen die het nog deden, ongebrande DVD’s, tientallen computer spellen en tientallen films, 3 paraplu’s, 2 regenjassen, 2 opberg hangnetten, posters van blote vrouwen….. tientallen telefoonopladers, dus voor iedereen wel wat. Verder een klok die het met nieuwe batterijen nog bleek te doen, dus nu kunnen we ook zien hoe laat het is zonder laptop of horloge. Twee paarden borstels, helemaal nieuw dus de paarden meteen een borstelbeurt gegeven, wat ze heerlijk vonden! En zo kan ik nog wel even doorgaan… Ook een hele lading wetenschappelijke artikelen natuurlijk, dus ik kon sommige studenten blij maken met iets over zijn of haar project. Zo is opruimen best leuk!
Verder heb ik pappa en mamma een fotoalbumpje gegeven. Ik had hem op mijn laptop gemaakt en hem in town geüpload. Vervolgens heb ik Marjo gevraagd om hem bij het Kruidvat op te halen en hem aan pappa en mamma te geven. Van wat ik begrepen heb vonden ze het geweldig.

Dit weekend was het familieweekend, waar ik jammer genoeg niet bij kon zijn. Ik hoop dat iedereen daar een leuk weekend heeft gehad met mooi weer! Hier is het deze week niet al te best. Veel wind, mist en omweer en af en toe wat regendruppels, maar voor de afwisseling is dat eigenlijk ook wel fijn.

Groetjes, Carlijn

  • 04 Oktober 2011 - 19:57

    Marleen:

    Hallo stoer wijf!
    Vandaag kwam je kaart. Wat lief van je om ons een kaart te sturen.
    Super gaaf zeg wat jij aan het doen bent. Dat is echt helemaal iets voor jou. Ze zullen daar beslist blij zijn met jou bijdrage aan het geheel.
    je paps en mams zullen de dagen wel aan het aftellen zijn om naar je toe te kunnen.
    Ik zie nu alweer uit naar je reisverslag.
    Vele groeten uit het Brabantse Haps (aan de andere kant van de wereld ofzo!)

    Marleen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Carlijn

Actief sinds 23 Juli 2011
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 29513

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2018 - 16 Oktober 2018

Youth Olympic Games (YOG) in Buenos Aires

21 November 2017 - 07 Juni 2018

Research assistant Molerat project in Zuid Afrika

01 April 2016 - 29 April 2016

Costa Rica - Nicaragua - Panama

03 Augustus 2011 - 30 November 2011

Lajuma, bushbaby onderzoek

02 Juli 2017 - 30 November -0001

Zuid-Amerika

Landen bezocht: